Blog

Posztoljunk – de miről?

2018-05-29

Ejtettünk már szót arról, hogy a 21. században, amikor sok ember gyakorlatilag a közösségi médiában éli az életét, hatalmas luxus kihagyni azt a lehetőséget, amit ezek a felületek jelentenek marketing szempontjából.

Ha ez alapján elhatároztad, hogy igen is aktívan fogod használni a Facebookot, illetve az Instagramot, ami a két legnépszerűbb közösségi médium Magyarországon, azt jól tetted, hiszen ha jól csinálod, akkor sok új vendégre tehetsz szert, illetve a meglévők megtartásában is hatékonyabb lehetsz.

Igen ám, de amikor elkezdenéd gyártani a posztokat, könnyen lehet, hogy szembesülsz azzal a problémával, hogy annyira nem is egyszerű ez a dolog. Eleinte még talán nem okoz gondot, hogy napi szinten posztolj valamit, de mivel a téma keretei adottak, egy idő után nehéz mindig találni valami új érdekességet, amit megoszthatsz a közönségeddel. Márpedig a posztoknak érdekeseknek kell lenniük, ha azt szeretnéd, hogy tényleg hatékony tudj lenni a közösségi média felhasználásában.

Hogyan találhatsz sokadjára is jó témákat?

• Ragadd meg a részleteket! A Facebookon, illetve Instagramon közzétett posztotk mindig legyenek rövidek, különben nem fogják őket végigolvasni. Na persze azért három szónál többet írj, de semmiképpen sem kell mindennap kisregényt gyártanod. Éppen ezért, ha eszedbe jut egy nagyobb téma, az szétszedhető több kicsire, és így egy témából akár egy hétre ki tudod hozni a posztokat.

• Egy témát megközelíthetsz több oldalról is. Ha például az ésszerű szoláriumozásról írsz, írhatsz arról, hogy milyen szabályokat kell betartani, de a következő posztod szólhat arról, hogy mik azok a hatalmas hibák, amiket senkinek nem szabadna elkövetni. Ugyanaz a téma, de mégis másképp közelíted meg, így pedig a tartalom is más lesz.

• Előszedhetsz olyan témákat, amik részben kapcsolódnak a szolárium területéhez. Például a bőröregedésnek szentelsz néhány sort, és megemlíted, hogy a szolárium egyébként ésszerű keretek között egyáltalán nem járul hozzá ehhez a folyamathoz. A lényeg, hogy valamilyen módon kapcsolódjon, és azt a kapcsolatot világítsd is meg a posztban.

• Kérdezz nyugodtan! Megkérdezheted a követőket, hogy mi az, amiről szívesen olvasnának részletesebben. Ez a módszer akkor működik, ha már van egy viszonylag széles követőbázisod, ami aktívnak mondható, így valószínűleg választ is fogsz kapni a kérdésekre. Ne sajnáld az időt utánajárásra, add meg nekik azokat az információkat, amikre kíváncsiak!


Valós emberek, valós vélemények